Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και τρόφιμα που είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για την περίοδο των εξετάσεων.

Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τα εξής:

Γλυκόζη: Αποτελεί το καύσιμο του εγκεφάλου και συμμετέχει στη διατήρηση της μνήμης. Αυτό που ουσιαστικά θα ωφελήσει τη καλή λειτουργία του εγκεφάλου είναι η συχνή και σωστή κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες, άρα και γλυκόζη. Τέτοια τρόφιμα είναι τα φρούτα, οι χυμοί, το ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα κριτσίνια, οι φρυγανιές, οι ρυζογκοφρέτες, το μέλι, η μαρμελάδα.

Σίδηρος: Η έλλειψή του επηρεάζει αρνητικά πολλές λειτουργίες του εγκεφάλου. Τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο είναι το κόκκινο κρέας, τα θαλασσινά, τα αβγά, τα πράσινα λαχανικά, τα όσπρια, οι σταφίδες. Η ταυτόχρονη κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνη C αυξάνει την απορρόφησή του.

Χαλκός: Παίζει ουσιαστικό ρόλο στη λειτουργία του εγκεφάλου, ενώ η ελάττωσή του μπορεί να επηρεάσει τη μνήμη και τη σκέψη. Τρόφιμα πλούσια σε χαλκό είναι οι ξηροί καρποί, τα οστρακοειδή, οι σταφίδες, τα φασόλια.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου με ποικίλους τρόπους και προστατεύουν από ορισμένα νευρολογικά προβλήματα όπως η μειωμένη μνήμη. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα αβγά, τα ψάρια, οι ξηροί καρποί.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Βελτιώνουν τη νοητική λειτουργία και απόδοση, βοηθούν στην πρόληψη των εγκεφαλικών βλαβών, ασκούν νευροπροστατευτική δράση και μειώνουν τον κινδύνο για μελλοντική εμφάνιση άνοιας. Τρόφιμα πλούσια σε ω-3 λιπαρά είναι τα ψάρια ιδίως τα λιπαρά, τα θαλασσινά, ο λιναρόσπορος και τα καρύδια.

Χολίνη: Τροφές πλούσιες σε χολίνη όπως είναι τα αβγά, η σοκολάτα και το συκώτι φαίνεται να ενδυναμώνουν τη μνήμη και ενισχύουν τη δυνατότητα συγκέντρωσης.

Κακάο: Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα και βελτιώνει τη διάθεση. Για αυτό και η κατανάλωση του με μέτρο ενδείκνυται για τη περίοδο του διαβάσματος. Εναλλακτικά καλή πηγή κακάου είναι και η μαύρη σοκολάτα, η οποία μπορεί να καταναλωθεί ως ένα μικρό σνακ.

Συμβουλές για τις ημέρες των εξετάσεων:

  1. Η προηγούμενη ημέρα να περιλαμβάνει κάποιο οικείο και μάλιστα αγαπητό φαγητό στο παιδί.
  2. Να αποφευχθεί οποιοδήποτε «καινούριο» φαγητό που δεν έχει ξαναδοκιμάσει.
  3. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο δείπνο, ώστε να είναι ελαφρύ.
  4. Ένα ελαφρύ, τονωτικό πρωινό, είναι απαραίτητο την ημέρα της εξέτασης.
  5. Να έχει μαζί του οπωσδήποτε νερό.
  6. Λίγο πριν εισέλθουν στην αίθουσα είναι καλό να καταναλώσουν μικρή ποσότητα από υδατανθρακούχο τρόφιμο (λίγα γραμμάρια σοκολάτας υγείας, φυσικό χυμό, δυο μπισκότα).
Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές !!

πηγή: https://holistic-health.gr/blog/