Το άγχος στην εγκυμοσύνη έχει διάφορα στάδια και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα σύμπτωμα μεγάλης σημασίας. Η εγκυμοσύνη είναι μια ξεχωριστή περίοδος κλιμακωτών αλλαγών, τόσο σωματικών όσο και συναισθηματικών. Είναι αλήθεια ότι πολλές από αυτές τις διακυμάνσεις, οφείλονται σε ορμονικές αλλαγές, κατά την διάρκεια της κύησης, αλλά μπορούν επίσης να οπλίσουν και υποσυνείδητες φοβίες.

Πόσο χαλαρή μπορώ να είμαι στην εγκυμοσύνη, εφόσον δεν ξέρω αν οι αλλαγές που μου συμβαίνουν είναι φυσιολογικές;

Το άγχος στην εγκυμοσύνη σχετίζεται με μια μεγάλη λίστα διαταραχών που μπορεί να προκληθούν στην μέλλουσα μαμά και στο παιδί που κυοφορεί. Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι έρευνες που γίνονται, για τα επακόλουθα που μπορεί να προκαλέσει το υπέρμετρο άγχος στην εγκυμοσύνη, ανάμεσα στην έγκυο και το βρέφος .

Πράγματι, σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε το 1992 από την Δρ. Christine Dunkel-Schett και Susan Scrimshaw Ph.D, οι γυναίκες που υπέφεραν από υπερβολικό στρες και άγχος στην εγκυμοσύνη είχαν αυξημένες πιθανότητες να γεννήσουν ένα πρόωρο ή ενα λιποβαρές νεογνό.

Σύμφωνα με μία άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2008, από τον Dr. Raquel Granell στο Πανεπιστήμιο του Bristol της Αγγλίας, οι κυοφορούσες με αυξημένο ποσοστό άγχους, έχουν 65% πιθανότητες να αποκτήσουν παιδί με άσθμα, συγκριτικά με κυοφορούσες με λιγότερο άγχος στην εγκυμοσύνη. Αυτή η μελέτη επιπλέον, έδειξε ότι κοντά στο 13% των παιδιών των οποίων οι μητέρες τους είχαν βιώσει μεγάλο άγχος στην εγκυμοσύνη, είχαν άσθμα.

Οι μελετητές υπολόγισαν ότι υψηλά επίπεδα ορμονών σε συνδυασμό με το άγχος στην εγκυμοσύνη, μπορούν να επηρεάσουν και την πίεση της μητέρας αλλά και την εμβρυική πρόοδο και ανάπτυξη. Έρευνες σαν αυτή, δηλώνουν ότι μπορεί να υπάρξει πιθανότητα να αναγνωριστούν οι ομάδες των γυναικών που μπορεί να έχουν τον κίνδυνο να γεννήσουν πρόωρα ή μωρά με έλλειψη βάρους και να προαχθούν τεχνικές χαλάρωσης για να βοηθήσουν στην μείωση του άγχους.

eed825_41893885c0484152b2bd7dbaa1fc48d2-mv2-300x199 Άγχος στην εγκυμοσύνη: Πώς μπορεί να βοηθήσει η ρεφλεξολογία; Έρευνα Θεραπεία Ιατρικά Κύηση Υγεία - Ευεξία

Το το στρες, ο φόβος και το άγχος στην εγκυμοσύνη συχνά ακολουθούνται από ξαφνικές αλλαγές διάθεσης και από νευρικότητα.
Παρακάτω, μια λίστα με τους πιο συνηθισμένους φόβους που αναφέρθηκαν από γυναίκες σε κύηση και από γυναίκες σε λοχεία.

  • Φόβος θανάτου
  • Φόβος για κάτι άγνωστο
  • Φόβος για την νοσοκομειακή παρεμβαση
  • Φόβος του πόνου
  • Φόβος για την δική τους συμπεριφορά κατά την γέννησή του παιδιού.
  • Φόβος μην απογοητευτούν τόσο από τον σύντροφο τους όσο και από τον ίδιο τους τον εαυτό.
  • Φόβος μην συμβεί κάτι περίεργο στο μωρό τους.
  • Φόβος σχετικά με το τι θα συμβεί στο ζευγάρι και στο σπίτι μετά την γέννα.

Μην υποτιμίσετε τους φόβους σας σε καμία περίπτωση. Οι φόβοι είναι ένα φυσικό συναίσθημα και μπορεί να κρύβουν μια αίσθηση απελπισίας. Αν η μητέρα δεν λάβει την κατάλληλη προσοχή, στοργή και κατανόηση έγκαιρα, αυτά τα συναισθήματα του φόβου μπορεί να οδηγήσουν σε επιλόχια κατάθλιψη.

Είναι ιδιαίτερα σκόπιμο για την μέλλουσα μαμά να ξεκινήσει να προετοιμάζεται συνειδητά για την στιγμή του τοκετού. Η γνώση, συμβάλει στην επίγνωση των προσωπικών δυνατοτήτων της εγκύου και την βοηθά να φτάσει στην στιγμή του τοκετού με μεγαλύτερη αυτοποεποίθηση.

Η Ρεφλεξολογία είναι ενα άριστο εργαλείο για αυτές τις περιπτώσεις. Δίνει στις γυναίκες την δυνατότητα να δεχτούν φροντίδα και υποστήριξη, την περίοδο που την χρειάζονται, φροντίζοντας ταυτόχρονα για την ανάπτυξη του εμβρύου σε ενα ήρεμο περιβάλλον. Όσο η μέλλουσα μαμά είναι χαλαρή ταυτόχρονα βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος και η μέθοδος ασκείται στο σώμα με ομοιόσταση. Είναι πολύ σημαντικό να θυμίσουμε ότι μπορεί να εφαρμοστεί τόσο συνδιαστικά όσο και αυτόνομα, ανάλογα με την περίσταση.

Δέσποινα Παπαβασιλείου

Άρθρο στο MomsClubMagazine